Keliautojų užrašai: Nustebinęs Bukovelis

Sukurta: 2017-02-21

Kitoks slidinėjimas Ukrainos slidinėjimo kurorte Bukovelyje. Ką verta žinoti? Į ką atkreipti dėmesį? Ir bendrai, ar verta važiuoti? Įspūdžiai iš pirmų lūpų.

Sužinojus, kad turėsiu vykti į komandiruotę į Ukrainos Bukovel slidinėjimo kurortą sunerimau, rusų kalbos žinos minimalios, nauja šalis, kurioje prieš tai nebuvau buvusi. Tačiau, kaip bebūtų, pagalvojau, na, išbandysiu dar vieną kurortą, pažiūrėsiu, ar ten tikrai taip gerai, kaip grįžę keliautojai atsiliepia. Tad susiruošiau ir su šiokiu tokiu nerimu išvažiavau.

Kelionė pirmyn

Į Ukrainą vyko pilnas autobusas keliautojų, susirinkau dalį Vilniuje, dalį Kaune. Grupė linksma, tačiau nuvykome be jokių problemų. Kelionė per Lenkiją autobusu truko 12 valandų, kai 8 ryto pasiekėme Lenkijos - Ukrainos sieną. Susisukome greitai, po 1:45 val jau įvažiavome į Ukrainą. Įvažiavus į šalį šiek tiek šokiravo ... nežinau, matyt, visa aplinka. Lyg būčiau grįžus į tuos laikus, kai man buvo kokie 5-eri. Po miestelius laksto seni žiguliukai, kaip turėjo mano a.a. senelis; visur nedideli ir susenę namukai, su rūkstančiais kaminais. Nenustebkite gatvėse pamatę arklių traukiamus vežimus.. Buvau girdėjusi įvairiausių gandų apie super blogus Ukrainos kelius.. tad turiu pasakyti taip, iki Ivano Frankovsko judėjome puikiai, kelio kokybė išties normali. Daugiau duobių atsirado nuo Ivano Frankovsko iki Bukovelio – ten važiavimas sulėtėjo ir „slinkom“ atsargiai, nors žiguliai lanksto be stabdžių. Bukovelį pasiekėm į pavakarę, bendrai kelionė truko 22 valandas, apsigyvenom viešbučiuose ir pensionuose išsibarsčiusiuose 2 km atkarpoje iki Bukovelio keltuvo.

Bukovelio viešbučiai, susisiekimas ir maloniai nustebinusios trasos

Viešbučiai Bukovelyje paprasti, kambariai normalaus dydžio, o ir apgyvendinimo pasirinkimas platus, tik reiktų iš anksto užsisakyti viešbučius, o ne rizikuoti ieškoti kambario atvykus.

SVARBU! Negerkite vandens iš krano. Vanduo, bėgantis iš krano yra imamas iš šulinių ir upių, į kur subėga ir „visa kita“. Su filtravimu pas juos ten nesuka labai galvos, tad galima apsinuodyti. Parduotuvėse vanduo kainuoja visiškai centus, tad rekomenduotina pasiimti vandens net dantims valyti. Dauguma viešbučių turi tuos didelius 20 l butelius su geriamu vandeniu, tad irgi patogu.

Kaip minėjau, keliautojai gyveno išsimėtę 2 km atkarpoje iki Bukovelio, tad kasdien važinėjom taxi. Pasiimi 8-12 vietų busiką ir šauni iki trasų.. skaičiuoja 80 grivinų už kelionę, plius 10 nuo papildomos galvos. Tad su taxi važinėti buvo tikrai patogiau, nei maltis po miestą autobusu.

Skipass’us pasiėmėm iš viešbučio, už “pagerintą” kainą, dar neblogai nusiderėję, nuo 685 iki 670 GRN už dieną. Realiai, 4 dienos slidinėjimo gavosi apie 93 EUR. Kai oficialiai kasose būna du kainų tipai - perkant iki 9 valandos ryto (~685 UAH/ dienai) ir perkant po 9 val ryto (~995 UAH/ dienai).

Trasos Bukovelyje pradeda veikti nuo 8 val ir veikia iki 16:30 val + kai kuriose trasose yra naktinis slidinėjimas iki 19:30 val. Žodžiu, slidinėjimo į valias. Trasų paruošimas puikus, jų čia 67 km, tačiau paruošimą galima palyginti su Austrijos ir Italijos kurortais. Gumbai susimuša tik į vakarą, taip pat kai kur atsidengia ledas, bet trasos prižiūrimos, daug kur pučia dirbtinį sniegą, tad ryte vėl viskas būna super. Yra išties neblogas snowparkas, mėgstantiems „paskraidyti“ per tramplinus ir box‘us. Kai kuriose vietose pasikemša žmonės prie keltuvų, bet nesmarkiai. Apšilimui, pradedantiems slidininkams ir norintiems nebrangiai paslidinėti - tobula.

Draudimas ir dokumentai

Vykstant į slidinėjimo kurortą visuomet reikia turėti sveikatos (ir civilinės atsakomybės) draudimą. Bukovelyje susidūrimai pakankamai dažni, nors privaloma dėvėti šalmą, tačiau niekad nežinai, kada kas gali iškirsti trasoje. Europos draudimo kortelė čia negalioja, tad būtina apsidrausti draudimu, galiojančiu ne tik Europos sąjungoje.

Dar vienas dalykas, ką kartais užmiršta keliautojai, kad Ukrainoje galioja tik PASAS. ID kortelės čia nepriimamos. Paso galiojimo laikas turi būti bent 6 mėnesiai po kelionės pabaigos, tad prieš vykstant, o geriausia, perkant kelionę, susižiūrėkite ar dokumento galiojimo data tinkama.

50 % tautiečių

Kelionės savaitę į Bukovelį suvažiavo bent 7 lietuvių autobusai iš įvairių agentūrų + daugybė keliautojų savo transportu. Nežinau, gal dėl to, kad išpuolė nedarbo diena vasario 16 d, visi sumanė atvykti čia paslidinėti. Trasose atmosfera buvo įdomi - čiuoži, viena ausia girdi lietuvius, kita rusakalbius keliautojus. Betkokiu atveju, buvo smagu čiuožti su daugybe tautiečių, turinčių tą patį pomėgį.

Pusryčiai, pietūs, vakarienės ir naktinis Bukovelio gyvenimas

Viešbučius Bukovelio kurorte geriausia rinktis su TIK pusryčiais. Maisto ir gėrimų kainos kurorte išties žemos, tad kasdien valgyti vakarienę viename viešbutyje tikrai neapsimoka. Iešmas šašlyko, bulviniai blynai, koldūnai, ukrainietiški barščiai ir daugybė kitų tradicinių patiekalų kainuoja nuo 40 – 80 UAH.. Alaus bokalas – 25 – 40 UAH. Tad europietiškais pinigais, gali sočiai pavalgyti ir atsigerti nuo 5 iki 10 EUR. Tik turėkit omeny ir neužmirškit, kad užsisakinėjant karštą patiekalą, garnyrą reikia užsisakyti atskirai ir pasakyti, kad atneštų kartu su karštu patiekalu. Kartais atrodė, kad jiems yra normalu, pirma patiekti mėsą, o paskui atskirai, po 10 minučių, garnyrą ir salotas. :)

Naktinio gyvenimo Bukovelyje taip pat netrūksta, yra gausybė barų ir užeigų, tarp antro ir septinto keltuvo veikia didelis naktinis klubas „Buka bar“, kuriame kasnakt groja DJ‘ai. Realiai reikia tik prasieiti per miestą ir pasižiūrėti, kur labiau norisi leisti vakarus, kadangi vietų smagiai praleisti laiką – į valias.

Lietuvos gimtadienis su tikriausiai 1000 lietuvių Bukovelyje arba Vasario 16-oji

Atėjus paskutinei slidinėjimo dienai, kuri išpuolė, kad buvo vasario 16-oji, buvo suorganizuotas visų lietuvių, slidinėjusių Bukovelyje, susitikimas ant kalno. 12 valandą dienos susitikome aukščiausioje Bukovel kurorto kalno vietoje, draugiškai sugiedojome Tautišką giesmę, pasidarėme nuotraukų ir prifilmavome filmukų. Atmosfera buvo išties stebuklinga. Be galo gražu matyti tikriausiai kokį 1000 lietuvių, kurie net būdami kitoje šalyje susirinko į krūvą, pasipuošę trispalvėmis ir kita atributika. Po vieningos giesmės, skirstytis niekas neskubėjo, dainavome ir daugiau lietuviškų dainų, vienu balsu visi užtraukėm “tris milijonus”.

Likusi diena buvo puiki, saulėta, smagiai paslidinėjome, pasistiprinome tradiciniais koldūnais. Visą dieną slidinėjome šventine nuotaika, apsisiaubę trispalvėmis ir visi besišypsodami, besisveikindami ir sveikindami vieni kitus. Deja, smagios kelionės kažkada baigiasi.

Kelionė atgal

Su savo grupe namo išvažiavom penktadienį, po pusryčių. Dar kartą prasikratėm Ukrainietiškais keliais ir peržiūrėjom kokius 8 filmus. Į pasienį atvažiavome šiek tiek po 16 val. Ukrainiečių pasieniečiai per sieną praleido pakankamai greitai. O tada sustojome ant Lenkijos sienos, kur visus išlaipino, patikrino bagažus ir pasus. Viso strigome 5,5 valandoms. Naktinė kelionė toliau ėjo sparčiai, dauguma keliautojų sumigo ir prabudo tik ryte, kai jau buvome Lietuvoje. Namie buvome po kiek mažiau nei paros laiko.

Realiai, kelionė labai užskaityta. 9/10 (jei ne tas ilgas važiavimas). Valio!

V.

Geriausi pasiūlymai - tiesiai į Jūsų pašto dėžutę
Užsakydamas (-a) sutinku su Privatumo politika.